Wednesday, November 21, 2012

i'm coming home




**entry yang sepatutnya di-publish 3 minggu lepas**

ommo. akhirnya berjaya juga melarikan diri daripada suasana majlis perbandaran dan juga kerja super duper tension + hectic yang amattttt.
semakin tak tahan rasanya. macam nak quit 24 hours, tapi just fikir nak abeskan kontrak dalam bulan Januari nanti. walaupun dah kira as permanent staff. tapi, akan cuba jugak bertahan, kalau ada rezeki bleh menyelinap ke department lain. :) harapan sangatttt.
yang penting rasa dulu guna service free, ye tak? tengok semua channel. muahahaha. kau ada???

so dah balik rumah, tak nak fikir apa  dah. biarlah.



tapi, nak balik semalam, kan naik bas kat Hentian Putra. so, kerja abes pukul 4.00, then rushing balik rumah sewa nak packing barang semua. baru ingat yang backpack tak kering. huhuk. pinjam la kawan punye. kemas and nak keluar balik dalam pukul 7.00, tapi dengan tiba-tiba hujan turun lebat giler wei kat Kl. aduii. pasrah je la. delay la kejap. hati dah lain macam dah. tapi try jugak berlagak cool. -lambat lagi ni. sempat ape.

tunggu punya tunggu, hujan tak reda.  tetappp jugakkk. hoi, tak boleh jadi ni. kena keluar jugak. kalau tak memang kena tinggal dek bas la gamaknye.
then, keluar la jugak bertemankan payung senget sebelah yang hado tu.
keluar pukul 7.45 la. *tapi, hati dah risauuuu*

meneruskan perjalanan ke Hentian Putra - bas- lrt -STAR - everything is ok.
kemudian sampai kat Sunway Putra dalam pukul 8.30 camtu. ok, sempat lagi nak makan ni.
konon nak makan KFC, tapi nan hado sebab mall tu entah pape. aku decide terpaksa la memakan McD lagi. huuu

dah la makan sorang - sorang. nasib baik bawak si keding putih. boleh online sambil makan konon - konon cover takut sebab takde kawannnn.
lepastu, jalan - jalan pusing mall, tak ada pape yang menarik pon kat sini :)
gerak terus pegi terminal bas. gigih menengok skrin senarai bas yang berlepas. tapi, malang sungguh. benda alah tu rosak.
maka, dengan konfiden nya aku tunggu je kat situ tanpa merujuk kaunter walaupun dah nampak ade bas E-Mutiara kat depan tu. tapi, buat tak tahu sebab fikir biasanya bas aku yang paling lambat. rilex laaaaa. apa ada halll.

tunggu punya tunggu.
9.30 pm

tunggu
9.45 pm

tunggu lagi
10.00 pm

ok, kejap lagi kottt.
pegi toilet kejapppppp :)

datang balik dengan konfiden, kejap lagi sampai la tu.

tunggu lagi
hoi dah 1015 pm.
mane ni, orang dah semakin kurang.
masa ni dah fikir, kalau bas tu tinggal aku,
takpe, aku balik rumah sewa la balik.

tapi, sayang la pulak walaupun nak balik untuk 2 hari je.
sebab tiket tu dah beli untuk perjalanan pegi - balik.
rasa rugi oii. banyak sangat duit ko kannn.

ok, akhirnya 1030 pm tengok ada bas masuk, tapi bukan destinasi yang aku nak pegi walaupun jalan same.
tempat drop je jauh sikit nanti.
so, aku teros pegi  tanya kat kaunter.
- diorang kate, bas aku dah sejam dah berlepas woi!
- diorang siap gelak lagi, tanya aku kenapa aku tak datang esok je. hahaha
then, suruh aku tumpang je bas yang ada tu, pastu tukar kat hentian last nanti. ok, dengan luas langkah, lari
 je la carik bas tu. aku naik je, cakap kat driver, nak tumpang boleh? hahaha
driver tu cakap sambil gelak, ni sape yang tinggal sape ni? aku cakap, ape2 je la, nanti sampai tempat yang nak tukar bastu nanti, kejutkan aku okeh.

maka, menumpang la aku. naseb baek bas tu tak penuh passenger dia. boleh duduk dua seat lagi. keh3
kalau takkk, duduk kat tangga la jawapan yang paling tepat.

apa lagi, dah dapat naik bas (bunyi jakun giler), motif sebenar adalah untuk tido.
jadi, aku dah ketiduran dah sebelum bas tu menapak keluar KL lagi.

dalam pukul 2 camtu, dah sampai dekat hentian yang nak tukar bas tuh.
fuhh, naseb baek ter-bangun. cuma, harap bas yang aku nak naik kejap lagi still ada kat situ. kot dah kena tinggal lagi. memang bungkus akuuuuu.
so, aku dengan penuh harapan dan konfiden level yang tinggi, turun cari bas yang sebetulnyaaa.
yesss. misi berjaya.
aku kan makhluk yang konfiden je all the time. tak tau ke? phuiiiii

ok, aku nak pegi balik kat bas yang aku tumpang tu nak bagitau driver aku dah jumpa bas nak balik Jeli.
aku tengok gigih naik tingkat atas, tak tau cari ape.
cari aku letteww. huahuahua.
aku dah kat luar nih haaaa.

ehm jom naik bas. nak balik kampung nih.
apa lagi, carik bas 8B, naik dan tido lagi.





dan





selamat sampai juaaaaaa :)



kesimpulannya, kau jangan nak yakin sangatttt laaa.





No comments:

Post a Comment