Monday, February 17, 2014

Well, its already February, 2014!!

Percaya atau tidak. Blog ni tak terusik selama lebih setahun. Im impressed. Haha. Tapi still bernyawa and tak bercadang pun untuk delete or deactivate. Tak aktif, mungkin. Dulu, post mungkin lebih berkisar tentang rasa hati, hidup sebagai pelajar, apa yang dibuat seharian. Rajin aa dulu sebab time tu memang trend la blogging ni. Hahaha.

Then bila mula masuk alam kerja. Macam tak ada masa dan tak penting pun. Cuma sekali sekala nak jugak post benda yang jadi dalam hidup. Skema. Heeee. Tapi tak sempat. Serius. Bak kata seseorang. Bila dah kerja, then dapat cuti sehari dua rasa malas nak keluar. Nak duduk rumah je. Sebab dah rasa penat masa kerja. Apatah lagi nk buka laptop nak update blog. Sekarang pun masa dah berubah and boleh online dengan cara yang lagi cepat eg. instagram, dayre. Dayre tu tak kesampaian nak buat sebab asek fail ajee :) Ke sebab tak reti nak buat. Dah try banyak kali pun still tak boleh create account. :(

Oh ya. Bercakap tentang tahun baru. Azam baru. Diri sendiri memang tak ada azam baru. Sebab yang tahun lepas masih pending lagi. Carry forward aje lah. Cuma yang akan sentiasa bawak dalam kepala hanya untuk jadi yang lebih baik dalam sebarang urusan. Semua orang pun sama azamnya. Tak kira lah. Bagus ada azam sebab mengingatkan kita lebih tentang tujuan. At least akan ada perasaan untuk lebih berusaha. Tak salah ada azam cuma cara praktik dan capai perlu selaras dengan azam. Ini, azam tahun baru tapi bulan February dah lupa daaa. Haha. Yup bagi diri sendiri memang tak ada azam yang spesifik. Cuma azam yang utama tu masih kekal dalam hati dan harap2 tak tercemar lah :D sebab hal yang satu ini agak kompleks urusannya. Akan tiba masa. Nanti.

Dan urusan semakin sulit rasanya bila tengok IC menjelang usia 25. Oh. Apa yang aku ada? Apa yang aku rasa?
Ya mungkin usia hanya sekadar angka bagi manusia. Tapi bagi diri, ia adalah segalanya. Ia lambang kita pada sekian usia. Siapa kita. Macam progress hidup dari segi fasa. Takkan umur 25, mindset 5. Well, its weird!

Sampai sini dulu.
Asalkan page masih bernyawa.

Toddles :)

No comments:

Post a Comment